پاورپوینت،اصول تراش پیچ و مهره، 50 اسلاید،powerpoint

دسته بندي : مباحث رشته ها » مکانیک
دانلود پاورپوینت با موضوع اصول تراش پیچ و مهره در قالب پاورپوینت و قابل ویرایش در 50 اسلاید
uپیچ زنی و یا دنده زنی به فرآیند رزوه کرده و یا تراش دادن و درآوردن شیار های مارپیچ گفته می شود. برای ساختن و رزوه زدن روش های بسیار متعددی وجود دارد، که در نهایت به ساخت پیچ منجر می شود.
uپیچ و مهره به دلیل کاربرد گسترده و تنوع مختلفی که دارند یکی از پرکاربردترین ابزارها در صنایع محسوب می‌شوند. کاربران باید توجه داشته باشند تا در خرید پیچ و مهره موارد مهمی از جمله سایز، جنس، کیفیت، کاربردی که از پیچ و مهره انتظار دارند و بسیاری موارد دیگر از این قبیل را در نظر گرفته و مناسب‌ترین گزینه ممکن را انتخاب و خریداری کنند.
uپیچ در واقع سطح شیبداری است که یک محور یا یک استوانه را دور می زند
u یکی از روشهـای عمده اتصالات و خصوصاً اتــصالات مکانیکی استفــاده از پیچ و مهـــره است.
uپیچ معمولا در اتصالاتی استفاده می شود که نیاز به باز و بسته شدن داشته باشد و یا دارای لرزه هایی است که باید بعد از مدتی دوباره تنظیم یا محکم شود برخلاف چسب یا جوش که یک اتصال دائمی هستند.
u واژه Bolt واژه ای عام است که درمورد همه اتصال دهنده های رزوه دار نظیر پیچهای دو سر رزوه بدون گل یا تمام رزوه Stud Bolt و نیز پیچهای خودکار Machine Screws اطلاق می گردد. مباحث گوناگونی در ارتباط با پیچ و مهره ها نظیر مواد و آلیاژ های مصرفی ، ابعاد دلخواه ،آنالیز شیمیایی و خواص مکانیکی و فیزیکی ، طراحی و هندسه ، تعاریف تخصصی ، روش تولید ، طبقه بندی پیچها ، بازرسی و کنترل کیفیت ، کاربردها ، پوشش و رنگ ، انواع پیچ و مهره ، نشانه گذاری ، عیوب احتمالی ، طریقه استفاده و اعمال گشتاور، استانداردهای مرتبط ، خوردگی ،انواع شکست، عملیات حرارتی ، نمونه برداری و مستند سازی وجود دارد. دراستـــاندارد ISO 1891 تعـاریف و واژه های مربوط به پیچ و مهره ها ذکر شده است.
u
uتراشکاری یکی از رایجترین فرآیندهای ساخت قطعات دوار استوانه ای یا مخروطی میباشد که از گذشته تا کنون مورد استفاده قرار گرفته و ماشین ابزاری که برای آن استفاده میشود، دستگاه تراش است که با چرخاندن قطعه کار و نفوذ ابزار به آن عملیات های مختلفی همچون روتراشی، کف تراشی، شیارزنی و … را اجرا می کند.
u
uدستگاه تراش دقت و سرعت بالایی در ساخت قطعاتی همچون شفت، پیچ، قطعات مدور، بادامک ها و …  دارد
دسته بندی: مباحث رشته ها » مکانیک

تعداد مشاهده: 5189 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 50

حجم فایل:1,955 کیلوبایت

 قیمت: 15,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل