سيستم هاي اطلاعات مديريت ( مدل‌سازي اطلاعات)

دسته بندي : جزوات درسی و مقالات » مدیریت

فایل دانلودی حاوی یک فایل پاورپوینتی قابل ویرایش میباشد.

فهرست مطالب فایل دانلودی:

فصل اول : پالايش مختصات برنامه

فصل دوم : سلول گرايي، زير بناي تحولات در صنعت رايانه

فصل سوم : عناصر سيستم‌اطلاعاتي

فصل چهارم : طراحي ساختار مفهومي اطلاعات

فصل پنچم: طراحي پايگاه دادهاي

فصل ششم: طراحي برنامه نظام يافته

فصل هفتم: پالايش مختصات برنامه

 

قسمتی از متن :

سير تحول سيستمهاي اطلاعاتي مبتني بر رايانه

در بررسي فناوري اطلاعات و سيستمهاي اطلاعاتي در سازمان، مروري بر سير تكوين آن مي تواند ديدگاه دقيقتري را به پژوهشگر ارائه دهد هر چند مي توان تاريخ سيستم اطلاعات مديريت را ه هولريث يا حتي چارلزببيج منتسب دانست، ولي آغاز آن از اواخر دهه 1950 مي باشد.

در سال 1957، يعني زمان عبور از عصر صنعتي به عصر اطلاعات، تعداد افرادي كه بخش مهمي از كار آن‌ها با اطلاعات و پردازش آن سروكار داشت(كارگران اطلاعاتي)، از تعداد كارگزان صنعتي بيشتر شد.

پردازش اطلاعات

بعد از 1960، كار بر روي اطلاعات بسرعت رشد كرد. در اين زمينه تحقيق بر روي بخش اطلاعات اقتصاد نشان مي دهد كه از هفده درصد در سال 1950 ناگهان به پنجاه و هشت درصد در سال 1980 افزايش يافت. در حاليك ه در همان دوره، در بخش صنعت از 65 درصد به 27 درصد كاهش پيدا كرد (نمودار1ـ1) اين آمار و ارقام، از تغيير كاملاً عميقي در سازمانها حكايت مي كند.

در عصر حاضر، پردازش اطلاعات يكي فعاليت عمده اجتماعي است. بخش مهمي از زمان كاري و شخصي هر فرد به جستجو، ثبت، جذب و دروني كردن (هضم) اطلاعات مي گذرد. به عنوان نمونه تا 80 درصد وقت مديران اجرايي، به پردازش و انتقال اطلاعات سپري مي گردد.

 

مديريت اطلاعات و رايانه

مدير در هر سازمان، مديريت پنج منبع اصلي را بر عهده داردكه عبارتند از:

*       كاركنان

*       مواد

*      ماشين آلات (شامل تسهيلات و انرژي)

*      پول

*      اطلاعات (شامل داده ها)

 

كار مدير، مديريت كارآمد اين منابع به منظور استفاده از آنها در دستيابي به اهداف سازماني است. چهار منبع اول وجود فيزيكي داشته، قابل لمس بوده و مشهودند، در حالي كه منبع پنجم يعني اطلاعات نامشهود بوده و منبع اداركي ناميده مي شود. مديران با استفاده از منابع فيزيكي را مديريت مي كنند (هپمن، 1969،ص 125).

افزايش پيچيدگي فعاليتهاي كسب و كار

كسب و كار همواره پيچيده بوده است ولي امروز از هر زمان ديگري پيچيده تر شده است. همه سازمانها در معرض تاثيرات اقتصاد بين الملل بوده و در بازار جهاني رقابت مي كنند. فناوري كسب و كار پيچيده تر مي شود و چهارچوبهاي زماني براي اقدامهاي مديريتي كوتاهتر مي گردد و محدوديتهاي اجتماعي در قالب تقاضاي مشتريان براي محصولات و خدمات كيفي تر و ارزانتر وجود دارد. هر يك از اين آثار بر پيچيدگي كسب و كار مي افزايد.

بهبود توانمنديهاي رايانه

 

رايانه هاي غول پيكر دهه هاي 1950،1960 به سبب داشتن سرعت اندك و اندازه بزرگ از صحنه خارج شده اند و تنها كارشناسان سخت افزار با آنها سروكار خواهند داشت

در گذشته كاربران هرگز در تماس مستقيم با سخت افزار قرار نمي گرفتند واز اين امر راضي بودند ودر بيشتر موارد استفاده كنندگان خروچيهاي رايانه حتي نحوه كار با آن را نمي دانستند و برخي از يادگيري آن نيز هراس داشتند.

و............

 

 

دسته بندی: جزوات درسی و مقالات » مدیریت

تعداد مشاهده: 1100 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: powerpoint

تعداد صفحات: 251

حجم فایل:1,759 کیلوبایت

 قیمت: 48,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل